2014. június 28., szombat

Kívánság V. rész


http://weheartit.com/entry/124124851
Végre vége van. És nem is volt annyira félelmetes, mint hittem. Megizzasztottak alaposan ezzel a szakszöveggel. Ahelyett, hogy aludtam volna a kényelmes ágyamban, mint minden normális ember, hajnali háromig bújtam  a netet és szótáraztam. Ki gondolta volna, hogy az összes, gyorsvizekben élő pikkelyes dögöt fel akarják sorolni. Ez a baj a természettel, mindig előjön egy újabb istencsapása, aminek a nevével még nem találkozott a szótáríró. Te meg fordítsd le. Ha időben elküldik a szöveget, otthon  utánanézhettem volna…nem pedig itt, pár órával az előadás előtt…micsoda szervezés…

- Gyere, mosolyogj már, jó voltál, ügyes voltál, menjünk kajálni, annyi sütit láttam…
Sharon, a barátnőm, aki egy másik országban él, de néha munkatársam.  Igazi NŐ, a szó legpozitívabb értelmében. Az egyetlen, akinek volt annyi lelkiereje, hogy a temetés után két nappal felvette a telefont és felhívott és kérdezett és beszéltetett és nem hagyott hallgatni. Ha akkor nem hív, ki tudja, mit teszek fájdalmamban…És aki éppúgy imádja a sütiket, mit én. Hullafáradt vagyok, mint akin átment az úthenger. Nagyszerű befejezése lesz a napnak, ha végre lelépünk ebből a tömegből, csavargunk egyet a városban, nevetünk a félresikerült fordításainkon, kirakatokat nézünk, talán cipőket is. Sharon cipőbolond, imádok vele mászkálni, még ha nem is vásárolok semmit…Naaa, mi a nyavalya, hát miért nem néz a lába elé ez a faltörőkos! Az ingem…mehetek átöltözni… - Elnézést asszonyom, akkora itt a tömeg … Ennyi? Rám sem néz, megy tovább.

Igen, a szervezők ügyes húzása, szervezzük egy helyre a konferenciát meg a natúr termékek bemutatóját és a természetfotók kiállításával koronázzuk meg a dolgot. Süti mellé némi virágfotó. A pogi mellé mi illik? A pikkelyesek? Nem, a hüllők. … - Ne is figyelj oda, csak egy újabb árnyalat a bordón, húzd rá a vállkendődet… Sharon igazán profi ebben, vállkendő nélkül egy lépést sem tesz. Ideges vagy? Csavargasd a rojtokat. Zavarba jöttél? Igazíts egyet a ráncokon. Elpirultál? Takard bele az arcod. És a klasszikus. Ha fázol, tekerd magad köré. Tolmácsoláskor ezek mindig jó húzások, egy emberi mozdulat, ami oldja a feszültséget. 

Hová tűnt Sharon? Ja, látom, beszélget a szervezőkkel, biztos a holnapi napot egyeztetik. És ha jól látom, a faltörőkos is ott van. Alacsony, zömök, éles tekintet, fekete keretes szemüveg. Nem láttam az előbb a szeme színét, amikor letaposott. Nincs kedvem odamenni és ismerkedni, netán elefántot játszva hallgatni, inkább jöjjenek a képek. Mindig tanul újat az ember lánya. Vagy nem. 

Nem értem. Mintha már láttam volna ezeket a fotókat. Biztos tévedek. Ma már mindenkinek elérhetőek a digitális gépek, bárki megtanulhatja egy tükörreflexes gép használatát, nincs ebben semmi boszorkányság. Jókor elkapott pillanat, jó téma, némi dicséret a családtól és már kedvet is kap az ember a kattintgatáshoz. Biztos láttam őket. Valami katalógusban? Nem hiszem. Vagy az éjjel, miközben szörföztem a neten. Gyakran a kép alatt találom meg a latin név megfelelő fordítását. Nézzük tovább, elég volt mára a tücskökből, bogarakból, halakból, madarakból, emberekből. Pihenni akarok. Kint már megy le a nap, hosszabbak az árnyékok, látom innen. Becsuknak a boltok, Sharon, gyere már! Gyúlnak ki a fények, ebből már nem lesz cipőd, Sharon.  Nem gáz, este is lehet sétálni, még jobb is, üresek az utcák, kopognak a lépteink a macskaköves utcákon, a régi városrész mindig elbűvöl, vonzanak az épületek formái, a régi ablakok ívei és a kövek. Tele a lakás kőzetekkel és ásványokkal. Bocsi, sziklákkal. Talán hidakat is látunk és örök szerelmemet, a vizeket. Mindegy mikor, milyen állapotban, de  érezni akarom a vízparton a víz selymes tapintását, amely lehűti a kezemet, ha belemártom…  Más hajnalban, és más este, más esőben és télen. Állj! Lefelé a felhőkből, a kiállításra koncentrálsz, Anne.

Azta… ezek már természetfotók…Szépek, de szerintem semmi egetverő.  Illetve. Várjunk csak! Az a kép. A kékek, zöldek árnyalataival és a fehér áttetszőségének variációival. Már megint ez az ismerős érzés. Ezt már láttam valahol. A táj lenne ismerős? Érzéseket generál, ébred bennem a fantázia, történeteket képzelek az erdős, hegyes-völgyes táj mögé, éppen zajló eseményeket. Mesél a kép. Ilyen nincs. Hol láttam? Hol láttam? Megvan… Á, nem. Tévedek. Az nem lehet. Hiszen azt a képet otthon láttam. És néztem meg többször is, sokszor is, rengetegszer is, és a hatása alatt álltam, mikor valaki a jövőt kezdte tervezni kettőnknek…

- Tetszik a kép? Írországban fényképeztem tavaly nyáron… A faltörőkos megszólított. Átható tekintetű a kék színű szeme a szemüveg mögött, a hangja kicsit öreges, halkan beszél… Ismerős az arca…Istenem, mit kutyultál össze? Neki otthon kellene lennie és éppen a jövőt tervezni... Nem tudok megszólalni. Nézi az arcomat és látom, már neki is dereng valami, de még ő sem biztos a dologban, csak sejti… Megtörténhet ilyen? 

Kiszáradt a szám és remeg a lábam, a karomon hangyák futkosnak, elgyöngülök, alig tudok megszólalni.
- Nos, eltűnt a sejtelmes árnyék?...
- Okoska…

(Folytatás következik)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése