2014. június 25., szerda

Kívánság II. rész



http://weheartit.com/entry/134592563


Vendégségben…

Spencer úr kinyújtotta fájós lábát, hátradőlt a fekete bőrfotelban.  Látszott rajta, mennyire örül a vendégeknek.  Mióta nyugdíjas lett, megszűnt körülötte a nyüzsgő társasági élet, maradt a szokásos napi rutin, az egészségügyi séták, az előírt pihenés, a kert és az unokák. Unalmas, hétköznapok, melyek egyhangúságát néha egy-egy látogató betoppanása enyhítette.

Arrébb tolta az üvegasztalon fekvő életmód magazint, melyet felesége, Vera asszony olvasgatott nagy előszeretettel és helyet csinált a kristálypoharaknak és a meggylikőrnek.
 - Házi készítésű, meg kell kóstolniuk. Josef, tudom, hogy vezet, de Anne asszony, ugye Önre számíthatok, csak egy kicsit, tudja, kis mennyiségben gyógyszer… házi készítésű, a kertben termett a meggy,  a fiam szedte…

Miközben töltött a poharakba, a nőt figyelte, aki éppen a szemüvegét törölgette…Hmmm...Jól áll neki az új frizura, hosszabb a haja, kontyba teszi, csak néhol libben meg egy-egy elszabadult  hajfürt, meglágyítva az arc kontúrját. Mitől lett ilyen élő és eleven az arca, hiszen  semmi szép nincs rajta? Talán a szemei, a barna, egyenes nézésű tekintet, és a nevető száj. Az alak? Háát…pont ott gömbölyödik, ahol kell, ki szereti azokat a csontkollekciókat a kirakatból?...

- Kedvesem, hogy Ön milyen jól néz ki, Vera ugye így van? Hány éve is, hogy özvegy? Négy vagy öt? Látom, jókedvű, örülök. Meglátja, egykettőre magához fog térni most már, az idő nagy úr, csodákra képes. Ugye Vera? Mint Andrew, no, segíts már Vera, tudod, két éve él együtt azzal az orvosnővel, mi is a neve…tudod, aki szintén özvegy, mint ő,… no hogy is hívják... megvan, Rebecca. Ön is talál majd párt kedveském, meglátja…

Az autóban…
Hideg van. Fázom. Nem tudok megszólalni. Ez tévedés. Csak álom volt. Egy rossz álom. Felébredek holnap és várni fog egy értelmetlen sms a sok közül, hogy Andrew éppen tárgyalásra rohan a vidra farkának a mittudoménmicsodájáról… Két éve. Együtt él valakivel. Hazugság volt minden?  De hát kérdeztem, hogy van-e barátnője... Hazugság. Istenem. 

Talpra állok. De jó, hogy senkinek sem beszéltem róla. Az én édes titkom volt, ami már nem édes, már nehéz, fájdalmas. Így kell tovább élni. Találkozni fogunk ezután is. Lesznek közös munkáink. Beszélni fogunk. Egymás szemébe nézünk. És én tudni fogom, hogy becsapott. 

Vagy én értettem félre mindent? Lehet ezt?
BAK volt. Akitől csak őszinte szavakat és igaz szeretetet kaptam, biztonságot és két csodálatos gyermeket.

NEM. Nem erre fogok gondolni. Barátom volt ő, aki mellettem állt életem legnehezebb pillanatában. Ott állt a sírnál. Emlékszem rá. Fedetlen fővel, a szállingózó, kavargó hóesésben, azon a hideg, zord, kegyetlen téli napon, amikor a fagyott rögök zuhogtak a koporsóra. Az Egyetlenemére. A férfiéra, aki soha nem hozott virágot és aki BAK volt. Akitől csak őszinte szavakat és igaz szeretetet kaptam, biztonságot és két csodálatos gyermeket.
 


Barát marad. De ezt a fájdalmat nem akarom még egyszer átélni. Soha többé nem játszom az emlékekkel, nem idézem fel a lágy csókokat, a játékos apró harapásokat, a keze érintését, a karja ölelést és az első sutának indult vad egymásra találást.
Csupa nagybetűvel írom fel a lelkem lapjára: soha többet az életben KOS nem jöhet a közelembe.

Talpra állok, talpra állok. Skorpió vagyok. Újjászületek, föltámadok.
És nem felejtek.
NO KOS, NO KOS, NO KOS…
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése