2015. január 7., szerda

Virágpárbeszéd



Piros rózsa…
- Kellene néhány fénykép a pólyásról, figyelj, ne a ház mellé álljunk, olyan csúnya háttere lesz.  Naaaa, had fogjam egy picit az unokahúgodat!
- Majd nekünk is lesz egyszer, de ha már fehér ruhát vettél fel a keresztelőre, most állj oda a piros futórózsa elé, hogy láthatóvá válj és végre lefényképezlek benneteket...



Estike...
- Minek van ilyen csodálatos illata, amit csak esténként érzek?
- Látod azt a rengeteg lila virágot az ablak alatt? Ők az estikék. Nem ismerted eddig? Nálatok nincs ilyen?
- Nincs, csak rózsák. De hogyhogy nappal ez nem tűnt föl eddig?
- Mert éjjel virágzik és én mindig éjjel kísérlek haza...



Szegfű
- Olyan kertszegélyt szeretnék én is, mint a nagynénidéknél van, légy szíves, kérj egy pár tövet nekem!
- Nénikém, tegye már meg nekem, hogy ad az asszonynak ebből a rózsaszín valamiből...
- Na, Öcskös, látom, nálatok is park készül...
- Gyere kislányom, ne is hallgass rájuk, látod, szétszeded csomókra és csak egyszerűen elülteted...
- Azt is tegye hozzá nénikém, hogy nem kell hetente megnézni, hogy fejlődik a gyökere...



Jácint
- Mi ez az illatos kis csokor? Nekünk van ilyen?
- Persze, a Mamáéktól hoztuk és azóta már minden rokon kertjében van, hoztam nekünk is. Jácint...
- Ja, tudom, kulcsvirág.
- Nem, ez jácint...
- Kulcsvirág...
- Pasik és a növenyhatározó...



Orgona...
- Ne idegeskedj már, sikerülni fog a vizsga. Nézd, mit hoztam.
- Mi ez a csomó szirom?
- Hát ötszirmú orgona, nem tudtad, hogy szerencsét hoz? Nézd, mennyit szedtem neked!
- Ha jól látom, a teljes orgonakerítést végigkutattad?
- Nem Zsuzsám, ez csak egy fa volt és harmincat szedtem neked kapásból…
...
- Anyu, mi ez a töméntelen apró száraz virág a könyvedben? Meg a pénztárcádban? Meg az albumban?
- Tündérem, Aputól kaptam őket és mindig szerencsét hoztak. Azóta én is gyűjtöm őket.
- Ezért van tele a kertünk lilaorgonával és ezt bogarászod reggelente?



Petúnia
- Olyat is ültess, ami a nagynéniméknél szokott a balkonon lenni...
- De annak nincs illata, csak színe. Olyat akartam szerezni a régi házunktól, ami illatos, tudod, szimpla fehér vagy lila és bódító az illata...
- Hogy te mikre emlékszel...
- Drágám, többnyire éjjel kísértél haza és akkor volt a legjobb illata...



Liliom
- Ezt honnan szerezted? Abban maradtunk, hogy Szent Antal virág nem jön...
- Gondoltam, nem árt, ha van a háznál, amíg a harmadik nem jön össze...



Muskátli
- Mikor lesz már költözhető a ház, lassan nyár közepe lesz és még mindig nem adták át!
- Zsuzsám, mindenki tudja, hogy te már lélekben ott laksz...
- ???
- Senki sem volt olyan őrült, hogy még be sem költözött, de már telerakta futómuskátlikkal az ablakpárkányokat...



Rózsaszínű rózsa...
- Anyu, mi ez a megszáradt törmelék, dobjuk már ki, nézd, darabokra törtek a szirmok!
- Ezt a rózsaszín rózsabimbót Aputól kaptam, amikor egy éve jártunk. Megszárítottam és azóta őrzöm, ugye még mindig milyen édes illata van?
- Harminc éves potpourrit még úgysem szagoltam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése